torsdag 11 oktober 2012

Vardag

Livet rullar på, och det är oförskämt lätt att vara bebisförälder nu med bebis nummer två när man har vanan inne. Igår var första gången som Alvin var kinkig på kvällen (eller nästan första gången han kinkade över huvud taget, vilken drömbebis vi haft, HITTILLS! Imorgon får han säkert kolik...,) vilket berodde på att han var övertrött. Till sist somnade han hos Peter. 

Tilda går fulltid på dagis, och Alvin sover mycket, så jag vet att så här lätt kommer det inte att bli snart...  =)  Men två ensamma kvällar och nätter är avklarade, och tvåbarnsföräldersjälvförtroendet har ökat något iallafall. Nästa miniprövning blir att lägga Tilda när Alvin är kvällskinkig, och nästa stora prov kommer när jag ska vara själv och underhålla två barn när fröken är HELT ledig från dagis, en fre/lör/sön när Peter jobbar dygn! 



Enligt parterapeuten jag såg på TV när jag ammade
ska man avsätta tid till vuxenliv, familjeliv och egentid.
Med en bebis snusande bredvid vet jag inte riktigt
om det här var vuxenliv eller familjeliv... kändes som vuxenliv  :)

Fd Guntherska konditoriet (eller har det fortfarande samma namn?)
Finfika och finlunch har de! Inte världens billigaste, men
man får vad man betalar för här....

Flinar stort i sömnen, än så länge bara antydan till flin när han tittar på en.
Glad ser han ut ibland när han ser en. Fast gladast i
vaket tillstånd ser han ut när han hamnar i matningsläge...

Första brandstationsbesöket. 

2 kommentarer:

  1. Moze - jak mama i papa -tez bedzie oficerem Służby Pożarniczej
    Pozdrowienia

    SvaraRadera
  2. Oj oj, redan på brankan? Snyggt! :)

    SvaraRadera