lördag 27 oktober 2012

Lilleman

Prövningarnas vecka... Än så länge har jag lagt två barn tre kvällar denna vecka, söndagen imorgon är jag helt solo hela dygnet så då blir det fjärde gången. Hittills har det gått hyfsat. Ibland skriker barnen i skift, ibland samtidigt. Oftast i skift, eftersom Alvin är drömbebisen som nästan aldrig skriker förutom  när han är hungrig eller sällskapssjuk, behov som kan vara svåra att tillfredsställa direkt när man har en annan att ta hand om... men han lär väl skrika mer i framtiden, jag förstår ju att så här lugn kan han inte alltid vara   =)  Lär ändra sig lagom till imorgon bara för att jag skriver detta.. 

Övertrött bebis som jag försökte få att sova INNAN
jag skulle få storasyster iordning för natten. Gick inte.
Han slocknade dock direkt när jag lade ner honom
på Tildas rumför att ta mig an tandborstningen på systern!

Liten... eller tja, det blir nog en rejäl karl av
honom av det man sett hittills på vågen   =)

Skötbordet är kul! Eller tja, inte kanske skötbordet,
snarare blandaren som finns ovanför. Jätterolig... =)
 Lilleman ler ibland, första leendet kom
när han var tre veckor gammal
(eller fem efter beräknad förlossning)



3 kommentarer:

  1. Sötis! Fiiiiin tröja också!

    SvaraRadera
  2. Vilken fin brandbilsbody! Och fin bebis! :) Hoppas båda varit snälla mot dig nu när du varit själv! Kram

    SvaraRadera